Autor: Dopoznania.pl
1 października, 2021Inne

Kilka argumentów potwierdzających skuteczność marketingu deweloperów

Wiele się mówi o zawirowaniach ogólnogospodarczych w Polsce. Niektóre branże odczuwają je bardziej, inne zaś – jak na przykład rynek sprzedaży mieszkań – wciąż zachowują równowagę. Deweloperzy skutecznie radzą sobie z pozyskiwaniem coraz to nowych zainteresowanych, a z każdym rokiem wydawanych jest coraz więcej pozwoleń na budowę.

 Co stoi za sukcesem inwestorów? Odpowiedź brzmi – skuteczny marketing deweloperów. Przedstawiciele branży budowlanej doskonale wiedzą, jak zawalczyć o klienta, aby ten nie szukał już inspiracji u konkurencyjnych firm. Jaki jest więc sekret skuteczności marketingu dla deweloperów w dzisiejszych czasach? Zapraszam do lektury.

1. Grupa docelowa

Jednym z pierwszych kroków do osiągnięcia skuteczności marketingowej w branży deweloperskiej, jest określenie grupy docelowej. Klienci z reguły szukają nowych mieszkań w aktualnie zamieszkiwanej miejscowości. Dlatego określenie zasięgu geograficznego jest tu niezwykle ważne, aby dostosować ofertę pod konkretnego klienta.

Zaraz po określeniu grupy docelowej pod kątem geograficznym – czy zainteresowani to osoby z np. Warszawy, czy jedynie z jej okolic – warto wziąć pod uwagę również kryteria demograficzne i psychograficzne segmentacji rynku. Czyli to, jakie preferencje i zainteresowania mają nasi potencjalni klienci, oraz jakie cechy kulturowe posiadają.

2. Reklama

Podstawą skutecznego marketingu deweloperów jest nie tylko, ale przede wszystkim, treść reklamy, którą kierujemy do naszych potencjalnych nabywców. Skuteczna reklama powinna odpowiadać na większość pytań, które zadaje sobie klient, kiedy przegląda oferty nieruchomości:

Czy ta lokalizacja jest dla mnie odpowiednia? Czy będę miał blisko do pracy? Czy okolica jest przystosowana dla małych dzieci? Albo czy nie ma żadnych przeciwwskazań do posiadania zwierzaka.

Przy sporządzaniu tekstu reklamowego powinniśmy również wziąć pod uwagę to, co wyróżnia nas na tle konkurencji. Co możemy zaoferować naszym potencjalnym klientom, czego nie może zaoferować im sąsiednia firma. Inwestorzy, właśnie dzięki skutecznemu marketingowi deweloperów radzą sobie z reklamą nieruchomości świetnie, co widać na rynku sprzedaży mieszkań – wciąż powstają coraz to nowsze inwestycje i wydawanych jest coraz więcej pozwoleń na budowę.

3. Wizerunek

Nie tylko dobra reklama jest ważna w osiągnięciu zamierzonych rezultatów w sprzedaży nieruchomości. Niezwykle ważny jest również własny wizerunek. Nawet najlepszy deweloper z wieloletnim stażem będzie nikim z negatywną opinią na koncie... To klienci są w tej branży najważniejsi, dzięki ich pozytywnym opiniom marketing deweloperów jest bardziej skuteczny i dociera do większego grona odbiorców.

Warto więc dowiedzieć się nie tylko, jak sami klienci postrzegają naszą markę. Ale przede wszystkim, jak my chcielibyśmy, aby była ona postrzegana. Deweloperzy znaleźli i na to sposób. Budują swój wizerunek poprzez uczestniczenie w różnych wydarzeniach publicznych, prowadzą swoje kanały w social mediach oraz regularnie pokazują swoje wcześniejsze inwestycje, aby zachęcić potencjalnych klientów do zainteresowania się ich pracą. Wszystkie te działania składają się na budowanie własnego wizerunku, czyli na marketing marki osobistej. Bo to właśnie deweloper, jako osoba sama w sobie, jest twarzą własnej działalności.

4. Komunikacja

Marketing marki osobistej jest niezwykle ważny, ale jest jeszcze coś, co jest znacznie bardziej istotne w marketingu deweloperów. Chodzi tutaj o sprawną komunikację z klientami. Kiedy już mamy określoną grupę docelową, ludzie kojarzą nas jako osobę godną zaufania, a reklamy naszych inwestycji powalają na kolana konkurencyjne firmy, należałoby pokazać nabywcom, że nie mylą się w kwestii wyboru inwestora.

Marketing dla deweloperów to nie tylko skuteczna reklama, określenie grupy docelowej czy kreowanie pozytywnego wizerunku. To przede wszystkim komunikacja z klientem. W dzisiejszych czasach mamy wiele kanałów komunikacji, jednak najwięcej możemy osiągnąć w internecie i social mediach. Bez sprawnej komunikacji nawet najlepiej zorganizowany inwestor nie osiągnie zamierzonego efektu i nie przyciągnie do siebie zainteresowanych.