Autor: Dopoznania.pl
8 czerwca, 2022Porady

Na co zwrócić uwagę, wybierając i kupując zamek do swojego hotelu?

Badanie „Experience Radar” wskazało, że goście hotelowi chętnie płacą za dodatkowe udogodnienia – zwłaszcza te, których zadaniem jest rozwiązywanie problemów organizacyjnych lub logistycznych. Wyniki, które powstały na podstawie odpowiedzi 900 respondentów wskazują, że turyści mogą zapłacić nawet 20% więcej za obsługę, która szybko rozwiązuje najczęściej spotykane problemy w zakresie m.in. rezerwacji. Co więcej – są w stanie zapłacić nawet 30% więcej za udogodnienia z najwyższej półki – poczynając od Wi-Fi, po inne, nowoczesne rozwiązania. 

Wyniki te stanowić mogą za główną motywację do wykorzystywania nowych technologii. Okazuje się bowiem, że wśród dostępnych możliwości doskonałym sposobem na zyskanie przewagi konkurencyjnej, jest zastosowanie… nowych zamków. Tylko który z nich wybrać do swojego hotelu?

Rodzaje zamków - który z nich wybrać?

Przez długi czas najpopularniejszym rozwiązaniem w apartamentach i hotelach były klasyczne zamki na klucz. Klucze otrzymywałeś w recepcji, a następnie zdawałeś wraz z końcem doby hotelowej. Po latach, zyskały one konkurenta w postaci kart magnetycznych, których formuła i sposób działania jest zbliżona do klasycznych, wspomnianych już zamków. Nic więc dziwnego, że trzecie rozwiązanie  niosą za sobą zdecydowanie najwięcej zmian i korzyści, z których śmiało korzystają właściciele obiektów hotelowych.

Dlaczego? Ponieważ wnioski z branży wskazują, że klienci coraz bardziej cenią kompetentną i wykwalifikowaną obsługę, która wpływa na ich zadowolenie i ponowną wizytę. Wydawać by się mogło, że spełnienie tego „wymogu” jest bardzo proste. W rzeczywistości jednak jakość obsługi uzależniona jest od wielu czynników – czynnika ludzkiego, zdolności interpersonalnych, szkoleń wewnętrznych i zbudowania zaufanego personelu, który robi wszystko, aby odpowiedzieć na potrzeby gości. 

Nic więc dziwnego, że wizja zautomatyzowanego procesu wydaje się być niezwykle obiecująca i zdecydowanie bardziej atrakcyjna – zwłaszcza w przypadku recepcji całodobowych. 

System ten bazuje na czterocyfrowym ciągu cyfr, który przypisuje się pokojom, a następnie wpisuje się na klawiaturze zamka, uzyskując w ten sposób dostęp do danego pomieszczenia. Mechanizm uzupełniony jest w powiadomienia SMS i email, które skracają drogę dotarcia do klienta i odciążają z obowiązków personel, pracujący w recepcji lub marketingu. Co więcej – zamki na kod są zintegrowane z systemem rezerwacji, przez co nie ma konieczności ręcznego programowania kluczy. Połączenie tych wszystkich funkcjonalności pozwala sądzić, że elektroniczne zamki na kod wypierać będą dotychczasowe rozwiązania, udowadniając, że nowe technologie stały się nieodzownym elementem branży hotelarskiej.

Na co zwrócić uwagę wybierając zamek do hotelu?

Oczywiście nie każdy hotel potrzebuje całodobowych usług. Dlatego też wiele z nich zastanawia się, czy wybrać klasyczny zamek, czy może postawić na nowe technologie? W znalezieniu odpowiedzi na to pytanie pomocne mogą się okazać poniższe elementy. W ostatecznej decyzji weź pod uwagę:

  • Liczbę gości, którzy bardzo często generują dodatkowe obowiązki – tj. prowadzenie niezbędnej dokumentacji, wydawanie kluczy, przyjmowanie/księgowanie płatności, odbieranie telefonów itd. Czy posiadasz wystarczająco duży i wykwalifikowany personel, aby mógł zajmować się tymi obowiązkami?
  • Typ obiektu – zupełnie inne wymagania stawiają pensjonaty, a inne aparthotele, których obsługa bywa kłopotliwa i czasochłonna. Zastanów się, czego potrzebuje Twój obiekt, i w jaki sposób możesz udoskonalić jego dotychczasowe funkcjonowanie?
  • Stopień niezbędnej elastyczności – zarówno ze strony recepcji, jak i obsługi poszczególnych gości. Ograniczone moce przerobowe są doskonałym argumentem do tego, aby skorzystać z rozwiązań, bazujących na automatyzacji.
  • Procesy wewnętrzne – jeśli dotychczasowa praca hotelu i personelu obarczona była problemami i błędami, być może warto rozważyć wdrożenie innych rozwiązań. 

Zalety zamków elektronicznych

Zamki elektroniczne na kod w trybie online to nie tylko doskonała alternatywa dla innych rozwiązań, ale także świetny sposób na usprawnienie pracy personelu. Dzięki temu rozwiązaniu zyskasz m.in.:

  • Zdalną obsługę – dzięki niej masz pełną kontrolę nad wejściem wszystkich gości w swoich obiektach – i to bez konieczności odbywania osobistych wizyt. System umożliwia także szybkie reagowanie na sytuacje awaryjne, które wymagają rozwiązania w przeciągu nawet kilku minut. 
  • Komfort – samodzielny proces zameldowania i wymeldowania odpowie na potrzeby najbardziej wymagających klientów, którzy w ten sposób unikają koniecznej interakcji z recepcją. Wszystko to dzięki indywidualnie nadawanej kombinacji cyfr, której działanie kończy się wraz z pobytem gościa w hotelu. 
  • Elastyczność – obsługa gości hotelowych nie jest uzależniona od doby hotelowej i dostępności personelu. Elastyczność jest więc niezwykle atrakcyjna i pozwala budować przewagę konkurencyjną dla hoteli, które uniemożliwiają całodobową rejestrację. 
  • Bezpieczeństwo – kody nadawane są w sposób indywidualny, co oznacza, że osoby niepowołane nie są w stanie dostać się do naszego pomieszczenia bez znajomości kodu. Kodu, w przeciwieństwie do kart, nie da rade skopiować lub zgubić. W przypadku obawy, że osoba niepowołana poznała kod, możesz poprosić recepcję o jego zdalną zmianę.
  • Profesjonalna obsługa – zamki na kod niosą za sobą kluczową, wspomnianą już zaletę – zapewniają kompetentną, profesjonalną obsługę, minimalizując ryzyko przeciążenia personelu, jednocześnie odciążając ich z czasochłonnych i uporczywych obowiązków.