Autor: Dopoznania.pl
31 marca, 2020Newsy

Deweloperzy w trybie pracy zdalnej i online

Wzmożone środki ostrożności, związane z pandemią kronawirusa wprowadzają wiele zmian na różnych płaszczyznach naszego życia. Nowa rzeczywistość dotyka także deweloperów, którzy wychodząc naprzeciw potrzebom osób poszukujących nowych mieszkań i domów, działają w trybie zdalnym i nadal pozostają do dyspozycji klientów. Zapraszamy do zapoznania się z opiniami deweloperów.  

Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Agrobex

- Wydarzenia na świecie zmusiły wiele firm, a nawet branż na zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń sprzedażowych oraz promocyjnych. Ustaliliśmy, że w naszym biurze przy ulicy Kochanowskiego 7 w Poznaniu, będą odbywały się specjalne jednoosobowe lub dwuosobowe dyżury w godzinach pracy. Aby dbać o komfort naszych klientów oraz własny, pozostali pracownicy będą dostępni zdalnie ze swoich domów. To znak naszych czasów, że większość spraw możemy załatwić przez Internet lub telefon.

Joanna Janowicz, prokurent spółki Constructa Plus

- Sytuacja, szczególnie w kontekście komunikacji z klientami, zmieniła się w zasadzie w czasie jednej doby, może dwóch. Stanęliśmy przed wyzwaniem przeorganizowania naszej pracy na tryb zdalny i sprostaliśmy temu. Nic nie zastąpi nam spotkań twarzą w twarz w biurze sprzedaży, czy podczas targów mieszkaniowych, to oczywiste. Natomiast nowa rzeczywistość uczy czegoś nas wszystkich i dokładamy wszelkich starań, żeby budować relacje, także w nowej formie. Nowoczesne narzędzia digitalowe, jak strona www, media społecznościowe, czy Hangouts, idealne do rozmów wideo, nam w tym pomagają. Stawiamy na pełną dyspozycyjność i zawsze dopasowujemy się do kanału komunikacji wybranego przez naszego klienta.

Izabela Woźnica - Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development

- Obecna sytuacja w Polsce oraz na świecie wyznacza nowe kierunki działania, również w branży deweloperskiej. Jako inwestor z wieloletnim doświadczeniem od razu reagujemy na takie sytuacje. Na bieżąco odpowiadamy na wiadomości (maile oraz telefony) klientów zainteresowanych naszymi inwestycjami w Zielonej Górze czy w Poznaniu. Nie możemy również zapomnieć o portalach, takich jak Rynek Pierwotny, Dopoznania czy Gratka, gdzie można dokładnie również prześledzić układ pomieszczeń a następnie dokonać wstępnej rezerwacji.

Piotr Łopatka, Członek Zarządu Proxin Investment

- Aktualna sytuacja uświadamia nam, jak wiele zyskujemy, korzystając z nowoczesnych technologii. Jako inwestor z wieloletnim doświadczeniem mocno wykorzystujemy narzędzia internetowe do promocji swoich inwestycji - od mediów społecznościowych po reklamy w Google Ads. Bez problemu można się z nami kontaktować za pośrednictwem – Facebook'a, Instagram'a czy portali ogłoszeniowych jak Rynek Pierwotny, czy Domiporta. Oczywiście w dalszym ciągu istnieje możliwość zaaranżowania indywidualnego spotkania w naszym biurze sprzedaży. Będziemy bacznie obserwować dalszy rozwój wydarzeń, jednak możemy przypuszczać, że zaistniała sytuacja będzie krokiem w przyszłość dla całej branży deweloperskiej i szansą otwarcia się na zupełnie nowe rejony promocji oraz marketingu on-line.

Michał Wawrzyniak, Dyrektor ds. Nieruchomości Grupy Partner

- Idziemy z duchem czasów i korzystamy ze wszystkich udogodnień jakie są dostępne, co pozwala na rezerwacje mieszkań, bazując na standardowych dokumentach, ale w wersji zeskanowanej. Dodatkowo zasięg online daje wszystkim firmom niezrównane możliwości do promocji oraz reklamowania swoich produktów. Nie ma lepszej reklamy niż profesjonalna strona internetowa lub dobrze prowadzony profil w social media, bardzo często jest to również wyznacznik wiarygodności firmy.

Paweł Andrzejewski z marki DRN Concept Deweloper

- Nowoczesne technologie służą nam w rozmowach w zespole, jak i z klientami zainteresowanymi mieszkaniami. Dostrzegamy to na co dzień, ale teraz doceniamy w pełnej mierze. Wiele firm mogło zareagować natychmiastowo i zarządzić przeniesienie biur w tryb pracy zdalnej. Zorganizowaliśmy tak obieg dokumentów, że jesteśmy gotowi podpisywać z klientami umowy rezerwacyjne na mieszkania, co też się dzieje. Kontakt chociażby poprzez portale społecznościowe staje się najważniejszym sposobem komunikowania z deweloperami. Nie ma co ukrywać – dzięki temu rozpoznawalność inwestycji rośnie.

Krystian Cebulski, inwestor osiedla Enklawa Winogrady

- W trosce o nasze wspólne zdrowie podjęliśmy decyzję, że kontakt z klientami będzie się odbywał drogą email i telefoniczną, aby w maksymalny sposób ograniczyć ryzyko. Obserwując branżę, dostrzegamy, iż 99 procent firm deweloperskich postąpiło podobnie. To w tym momencie priorytet dla nas wszystkich – aby zachować się ostrożnie i odpowiedzialnie. Do tego należy dostosować styl pracy. Co ważne, umowy deweloperskie u notariusza podpisujemy zgodnie z planem, natomiast z zachowaniem wszelkiej ostrożności.

- Rozwój internetowej komunikacji z klientem jest elementem, bez którego nie obejdzie się już żadna firma. To właśnie w sieci konsument czuje się swobodnie. Na stronie internetowej bez problemu znajdzie on wszelkie potrzebne odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Hanna Brygier, specjalista ds. reklamy w firmie Greenbud Development

- Przejście do sieci jest ważnym krokiem dla każdego z deweloperów. Zazwyczaj klient ma styczność z projektem, przejeżdżając obok inwestycji, spotykając się w biurze, podczas targów mieszkaniowych lub słysząc pewne informacje od swoich znajomych. Ten ostatni aspekt pozostaje bez zmian, a w przypadku pozostałych – zastępujemy je rozmowami online i przez telefon.

Agnieszka Jałoszyńska, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Sky Investments

- Internet to przede wszystkim ułatwienie dostępu do informacji, pracy, a przede wszystkim życia. Firma SKY Investments już od kilku lat przyjmuje postawę proaktywną na temat komunikacji oraz marketingu online. Jest to element nieodzowny dla naszych czasów. Bez problemu można się z nami kontaktować za pośrednictwem portalu Facebook. Na bieżąco odpowiadamy na wiadomości od klientów oraz zainteresowanych. Istotną rolę pełnią również portale deweloperskie. Takie strony jak Otodom czy RynekPierwotny pozwalają nam na prezentację naszej oferty sporemu gronu potencjalnych zainteresowanych nabywców.